Oct 312017
 

Το Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας (Κ.Π.Ε.Μ) συντονίζει το Εθνικό θεματικό Δίκτυο «Τα Πετρογέφυρα της Ελλάδας» το οποίο ιδρύθηκε στις 09/11/2009 με αρ. Πρωτ. 132113/Γ7. Στο πλαίσιο του προγραμματισμού των δραστηριοτήτων του Κ.Π.Ε. για το τρέχον σχολικό έτος, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε:

α) Αν επιθυμεί το σχολείο που εκπροσωπείτε να παραμείνει, στο δίκτυο. (για τα ήδη μέλη του δικτύου)

β) Αν επιθυμεί το σχολείο που εκπροσωπείτε να ενταχθεί, στο δίκτυο. (για τα νέα μέλη του δικτύου)

Τα σχολεία που ενδιαφέρονται να παραμείνουν ή να ενταχθούν στο δίκτυο, πρέπει να στείλουν την αίτησή τους μέχρι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017 με fax στον υπεύθυνο Π.Ε. ή Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Εκπ/σης στην οποία ανήκουν.

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο του ΚΠΕ και για να κατεβάσετε την αίτηση πατήστε εδώ.

 Posted by at 1:18 pm
Oct 272017
 

Πρόθεση συμμετοχής στο Ε.Θ.Δ. «Τα Βότανα στη ζωή μας» – ΚΠΕ Μακρινίτσας

Για πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο ΚΠΕ Μακρινίτσας: 2428069040, 2428090010.

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο οτυ ΚΠΕ και για να κατεβάσετε την αίτηση του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

Με εκτίμηση

Από το ΚΠΕ Μακρινίτσας

 Posted by at 7:35 am
Oct 232017
 

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου ως συντονιστής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» καλεί όσες σχολικές μονάδες επιθυμούν, να δηλώσουν συμμετοχή ή να ανανεώσουν τη συμμετοχή τους στο Δίκτυο.

Οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Δίκτυο παρακαλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση στο σύνδεσμο https://tinyurl.com/viosimi17  μέχρι 10 Νοεμβρίου 2017. Οι σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο δίκτυο κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017 παρακαλούνται να επικαιροποιήσουν τη συμμετοχή τους δηλώνοντας ότι συνεχίζουν να είναι ενταγμένες στο δίκτυο συμπληρώνοντας την αίτηση.

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

Για να δείτε την Περιγραφή του Δικτύου ΠΕ «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» πατήστε εδώ.

 Posted by at 1:53 pm
Oct 232017
 

Αγαπητοί συνάδελφοι καλή σας ημέρα,

σας ενημερώνουμε ότι το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Το σεισμικό τόξο που μας… ενώνει” (αρ. έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας του Υπ.Π.Ε.Θ. 150147/Γ7/20-11-2008),  που συντονίζει το ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου συνεχίζει τη λειτουργία του για δέκατη συνεχή χρονιά.

Προσκαλούμε τις σχολικές περιβαλλοντικές ομάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς-μαθητές/τριες), που κατά το σχολικό έτος 2017-2018 προτίθενται να υλοποιήσουν περιβαλλοντικά προγράμματα σχετικά με τις θεματικές ενότητες του δικτύου, να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική αίτηση στο https://goo.gl/forms/U3L1CvO3OVJCRdCW2 ή μέσω του δικτυακού τόπου του ΚΠΕ Λιθακιάς (http://www.kpezakyn.gr/index.php?id=241).

 Η διαδικασία είναι ίδια τόσο για όσους συμμετείχαν παλαιότερα όσο και για αυτούς που επιθυμούν να ενταχθούν για πρώτη φορά στο δίκτυο. Η συμμετοχή-ένταξη στο δίκτυο αφορά το σχολικό έτος 2017-18.

 Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Ε.Θ.Δ.: «Το Σεισμικό Τόξο που μας… ενώνει» μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα ​του ​​ΚΠΕ Λ​ι​θακιάς Ζακύνθου www.kpezakyn.gr​. Επίσης μπορείτε να επικοινωνήσετε ​τηλεφωνικά στο 2695053417 ή μέσω mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση​ k​pezakyn@gmail.com

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

 

Η Υπεύθυνη Λειτουργίας του ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου ​​Πηνελόπη​ ​​Αβούρη ​

Η πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του Ε.Θ.Δ. «Το Σεισμικό Τόξο που μας….ενώνει» ​​Αγγελική​ ​​Δαλακιάρη ​

 Posted by at 1:50 pm
Oct 202017
 

Σας γνωστοποιούμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.) σε συνεργασία με το Ράλλειο Γενικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά, τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Πειραιά και την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Αττικής διοργανώνει το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση».
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Ράλλειο Γενικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά, στις 1, 2 και 3 Δεκεμβρίου 2017 και μπορούν να συμμετάσχουν, εφόσον το επιθυμούν:

Τέσσερις (04) εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ04 ανά Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης της χώρας.
Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν το Συνέδριο θα επιλεγούν, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι, με κλήρωση, η οποία θα διενεργηθεί στις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο πατήστε εδώ.

 Posted by at 3:15 pm
Oct 202017
 

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του 2ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ»

Για να δείτε τη σχετική ανακοίνωση πατήστε εδώ.

 Posted by at 3:12 pm
Oct 182017
 

Το ΚΠΕ Βελβεντού-Σιάτιστας σε συνεργασία με τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς Α.Σ. ΔΗΜΗΤΡΑ και Α.Σ.Ε.Π.Ο.Π Βελβεντού, συνδιοργανώνουν τριήμερο θεματικό σεμινάριο, στο πλαίσιο της πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», Άξονας προτεραιότητας 6,  για 52 εκπαιδευτικούς Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Διευθύνσεων εμβέλειας με τίτλο: «Η Βιώσιμη Γεωργία και Ανάπτυξη μέσα από τους Συνεταιρισμούς.  100 Χρόνια Αγροτικού & Συνεταιριστικού Κινήματος στο Βελβεντό».

Το σεμινάριο διάρκειας 25 διδακτικών ωρών, θα πραγματοποιηθεί στο Βελβεντό από την Παρασκευή 01 Δεκεμβρίου 2017 (ώρα 17.00) έως την Κυριακή 03 Δεκεμβρίου 2017 (ώρα 15.00).

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν πρέπει να υποβάλλουν την αίτησή τους στους/στις Υπεύθυνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεών τους έως τις 6 Νοεμβρίου 2017. Παρακαλούμε τα γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης να επιλέξουν τους εκπαιδευτικούς που πληρούν τις προϋποθέσεις και να μας αποστείλουν ονομαστικές καταστάσεις έως τις 8 Νοεμβρίου 2017.

Για να δείτε τη σχετική πρόσκληση του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

Για να κατεβάσετε την αίτηση του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

 Posted by at 2:37 pm
Oct 182017
 

Αγαπητοί φίλοι εκπαιδευτικοί,

Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το WWF Ελλάς ξεκινά φέτος το πρόγραμμα «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» για την βιώσιμη και υγιεινή διατροφή. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πληθώρα εκπαιδευτικού υλικού γ&io ta;α το θέμα της διατροφής αλλά το μεγαλύτερο μέρος του εστιάζει στο θέμα της υγείας. Εμείς  έχουμε ετοιμάσει εκπαιδευτικό υλικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου παράλληλα με την υγεία & epsilon;ξετάζουμε και μια λίγο πιο άγνωστη πλευρά της διατροφής, τη σχέση της με το περιβάλλον. Το εκπαιδευτικό  υλικό «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας (ΑΠ ΙΕΠ 3 0/27-7-2017) και έτρεξε πέρυσι πιλοτικά σε τρία σχολεία της Αθήνας .

Το υλικό στο σύνολο του θα το βρείτε στην ιστοσελίδα http://food.wwf.gr/schools . Εδώ μπορείτε να δείτε μια πρώτη προσπάθεια σύνδεσης με το αναλυτικό πρόγραμμα http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidiaSyndesiAnalytiko.p df .

Μπορείτε επίσης να δείτε εδώ τις επιμέρους δραστηριότητες.

Οδηγός Δραστηριοτήτων:

·         Εισαγωγικές δραστηριότητες/ βασικές έννοιες http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions1to3EisagogikesVasikesArxes.pdf

·         Πρωινό http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions4Proino.pdf

·         Δεκατιανό http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions5Dekatiano.pdf

·         Μεσημεριανό http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions6Mesimeriano.pdf

·         Απογευματινό http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions7apogevmatino.pdf

·         Βραδινό http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions8Vradyno.pdf

·         Λαϊκή/Σουπερ Μαρκετ/Πάρτυ http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions9to11LaikiSuperParty.pdf

Οδηγός Εκπαιδευτικού http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/TeachersView.pdf

Αφίσες http://www.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/5poster.pdf

Τα σχολεία που ενδιαφέρονται να δουλέψουν το υλικό μας θα εγγράφονται στην ιστοσελίδα http://food.wwf.gr/schools και εφόσον το επιθυμούν θα μπορούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό Πρωτα θλητές Βιώσιμης Διατροφής όπου τα σχολεία που θα ολοκληρώσουν τις περισσότερες δραστηριότητες θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν μια πρότυπη εγκατάσταση κουζίνας και λαχανόκηπου από &ta u;ην Praktiker, μετά από κλήρωση. Διευκρινίζουμε ότι το σχολείο λαμβάνει μέρος σε αυτόν τον «διαγωνισμό» ως σχολείο στο σύνολό του. Μπορεί  δηλαδή να μοιραστούν τις δραστηριότητες στις τάξεις του ίδιο&upsil on; σχολείου. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται πιστώνονται στο σχολείο.

Ο τρόπος για να δείξετε τη δουλειά σας είναι ο εξής: Στην ιστοσελίδα http://food.wwf.gr/dashboard  αναλαμβάνετε μία δραστηριότητα και στη συνέχεια συμπληρώνετε λίγα στοιχεία για τον τρόπο π&omi cron;υ τις δουλέψατε και την εμπειρία που αποκομίσατε .  Να θυμίσουμε ότι μπορείτε να αρχίσετε από όποια δραστηριότητα θέλετε και να τις τροποποιήσετε κατά βούληση διατηρώντας το κεντρικό μήνυ& mu;α. Το υλικό προσφέρεται για δημιουργική επεξεργασία και «μεταλλάξεις». Στο τέλος της χρονιάς όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αν ενδιαφέρονται, θα λάβουν σχ ετική βεβαίωση από το WWF.

Ταυτόχρονα ξεκινάμε μια πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού με τίτλο «Μαγειρεύουμε έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά μας» , με έμφαση σε γονείς, παιδιά και &e psilon;κπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο της εκστρατείας έχουμε ετοιμάσει κινητή έκθεση που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και θα γυρίσει 20 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.  Η κινητή έκθεση αποτελείται από 5 πε&rh o;ίπτερα που προσομοιάζουν πραγματικούς χώρους που σχετίζονται με τις διατροφικές μας συνήθειες (λαϊκή, ψαράδικο, σουπερ μάρκετ, κουζίνα και ένα ειδικά αφιερωμένο στο φοινικέλαιο… μια πλη&g amma;ή των δυτικών διατροφικών συνηθειών που θερίζει τα δάση/βιοτόπους του ουρακοτάγκου. Όλα τα περίπτερα έχουν σχεδιαστεί με τρόπο φιλικό στα παιδιά και με βιωματικές απλές και ελπίζουμε διασ&k appa;εδαστικές δραστηριότητες.

Το ακριβές πρόγραμμα της κινητής έκθεσης μπορείτε να το βρείτε στο http://food.wwf.gr/roadtrip. Την έκθεση θα μπορούν να την επισκεφθούν  τα σχολεία που το επιθυμούν κατά τις πρωινές ώρες μετά από πρ&o micron;κράτηση με τις οικείες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ το απόγευμα θα είναι ανοιχτή στο κοινό. Σε κάθε πόλη θα διοργανώνεται και σεμινάριο εκπαιδευτικών σε συνεργασία με την &omicr on;ικεία διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Εάν βρίσκεστε σε μία ή κοντά σε μία από τις παρακάτω πόλεις, επικοινωνήστε με τους υπευθύνους σχολικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικής εκπαίδε υσης και αγωγής υγείας για να συμμετέχετε στο σεμινάριο η να επισκεφτείτε με την τάξη σας την έκθεση εφόσον υπάρχει θέση.

  • Αλεξανδρούπολη, 2+3 Νοεμβρίου 2017
  • Βέροια, 4 Νοεμβρίου 2017 (μόνο σεμινάριο εκπαιδευτικών)
  • Καβάλα, 6+7 Νοεμβρίου 2017
  • Γιάννενα, 4+5 Δεκεμβρίου 2017
  • Κοζάνη, 7+8 Δεκεμβρίου 2017
  • Χαλκίδα, 8 Δεκεμβρίου 2017 (μόνο σεμινάριο εκπαιδευτικών)
  • Καρδίτσα, 15+16 Ιανουαρίου 2017
  • Τρίκαλα, 18+19 Ιανουαρίου 2017
  • Λάρισα, 22+23 Ιανουαρίου 2017
  • Βόλος, 25+26 Ιανουαρίου 2017
  • Θήβα, 1η Φεβρουαρίου 2017 (μόνο σεμινάριο εκπαιδευτικών)
  • Πάτρα, 5+6 Φεβρουαρίου 2017
  • Καλαμάτα, 8+9 Φεβρουαρίου 2017
  • Κόρινθος, 12+13 Φεβρουαρίου 2017
  • Χανιά, 5+6 Μαρτίου 2017
  • Ρέθυμνο, 8+9 Μαρτίου 2017
  • Ηράκλειο, 12+13 Μαρτίου 2017
  • Λέσβος, 23+24 Απριλίου 2017
  • Χίος, 26+27 Απριλίου 2017
  • Ζάκυνθος, 28+29 Μαίου 2017

Είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα χαρούν το παιδαγωγικό υλικό «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» αλλά και την έκθεση εφόσον μπορέσουν να την επισκεφθούν.

Ευχόμαστε να σας ανοίξει η όρεξη, κυριολεκτικά και μεταφορικά, για εξερεύνηση στον κόσμο της διατροφής.

Ευχαριστούμε πολύ.

Ελένη Σβορώνου-Μαρίνα Συμβουλίδου-Νάνσυ Κουταβά
Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
WWF Ελλάς

 Posted by at 12:24 pm
Oct 162017
 

Αγαπητοί φίλοι του Saferinternet.gr,

Το Μάιο του 2018 θα τεθεί σε ισχύ στις νομοθεσίες όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένας Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων.

Το άρθρο 8 του συγκεκριμένου Κανονισμού θα απαιτήσει από τα παιδιά και τους εφήβους κάτω των 16 ετών να ζητούν γονική συγκατάθεση πριν από την πρόσβαση στις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών. Εντούτοις, ο Κανονισμός αναφέρει επίσης, ότι το κάθε κράτος μέλος έχει τη δυνατότητα να ορίσει μικρότερη ηλικία πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές χωρίς γονική συγκατάθεση, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να είναι κάτω από τα 13 έτη.

Όπως γνωρίζετε, αυτή τη στιγμή οι περισσότερες διαδικτυακές υπηρεσίες θέτουν ως ηλικιακό περιορισμό τα 13 έτη, ηλικία την οποία υποστηρίζουμε κι εμείς όλα αυτά τα χρόνια στο Saferinternet.gr. Αν αυξηθεί το όριο στα 16 έτη, τι θα γίνει με τους εφήβους που έχουν μέχρι σήμερα (νομίμως) δημιουργήσει τα προφίλ τους, τα κανάλια τους, τα ‘vlogs’ τους από την ηλικία των 13 ετών; Θα πρέπει να διαγράψουν το έργο τους;

Τι αντίκτυπο θα έχει το άρθρο 8 του Κανονισμού στους εφήβους των οποίων οι γονείς αρνηθούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ακόμα και μετά τα 13 έτη, περιθωριοποιώντας τους από τους συμμαθητές τους και θέτοντάς τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο, αν επιλέξουν οι έφηβοι αντ’ αυτού να πουν ψέματα για την ηλικία τους;

Και τι γίνεται, εάν μια χώρα εφαρμόσει διαφορετική ηλικία συγκατάθεσης από μια άλλη χώρα; Οι έφηβοι που θα υπόκεινται στην υψηλότερη ηλικία συγκατάθεσης θα μείνουν πίσω, απλώς και μόνο λόγω του τόπου στον οποίο ζουν. Κάτι τέτοιο θα διαιωνίσει την άνιση ευκαιρία και θα διευρύνει τις ψηφιακές ανισότητες πέρα από τα εθνικά σύνορα.

Επίσης, τα σχολεία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην καθοδήγηση των παιδιών και των εφήβων για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση εργαλείων και πλατφορμών της κοινωνίας της πληροφορίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν όλοι οι γονείς σε μια σχολική τάξη δεν παράσχουν τη συγκατάθεσή τους, οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν σε πολύ εύθραυστη θέση, ισορροπώντας μεταξύ της στέρησης μιας μειοψηφίας από σημαντικές ευκαιρίες και της στέρησης της πλειοψηφίας, ώστε να μην γίνονται διακρίσεις εις βάρος των λίγων.

Και ποια είναι τα δικαιώματα των γονέων, που θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να προστατεύουν και να καθοδηγούν τα παιδιά τους με τον τρόπο που θεωρούν εκείνοι ότι είναι ο πιο σωστός (Άρθρα 3, 4, 5 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού);

Όπως, λοιπόν, γίνεται κατανοητό, ο Κανονισμός θα έχει εκτεταμένο αντίκτυπο στους εφήβους σε όλη την Ευρώπη και κινδυνεύει α) να τους στερήσει το δικαίωμα να ενσωματωθούν στη σημερινή κοινωνία των πληροφοριών και/ή β) να τους αφήσει να εισέλθουν σε αυτή χωρίς τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και την απαραίτητη παιδεία στα μέσα, ικανότητες που είναι ζωτικής σημασίας για να γίνουν οι έφηβοι ενεργοί πολίτες στον κόσμο του αύριο.

Σίγουρα υπάρχουν πιο αποτελεσματικά και πιο φιλικά προς τους εφήβους μέσα για την προστασία αυτών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων, αντί της πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω της γονικής συγκατάθεσης έως τα 16 τους χρόνια, ιδίως επειδή οι νέοι έχουν συνήθως καλύτερη τεχνική γνώση των υπηρεσιών πληροφόρησης από τους γονείς τους. Πώς θα αντιδρούσαν οι έφηβοι πριν από μερικές γενιές, εάν θα έπρεπε να λάβουν την άδεια των γονιών τους για να επιλέξουν ένα βιβλίο απο κάποια βιβλιοθήκη;

Αγαπητοί μας φίλοι,

Ο Κανονισμός θα ισχύσει μόνο από το Μάιο του 2018. Πριν από αυτή την ημερομηνία, τα κράτη μέλη της Ε.Ε. πρέπει να καταρτίσουν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή του Κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του θέματος της γονικής συγκατάθεσης. Για να γίνει αυτό σωστά, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι κατευθυντήριες γραμμές είναι βασισμένες σε στοιχεία που υποστηρίζονται από επιστημονικές έρευνες και ότι έχουν πραγματοποιηθεί διαβουλεύσεις με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ιδίως με τους νέους, επειδή αυτοί είναι εκείνοι των οποίων οι ευκαιρίες θα επηρεαστούν σημαντικά από τον Κανονισμό.

Προσκαλούμε, λοιπόν, όλους τους νέους γυμνασίου & λυκείου, με την πολύτιμη στήριξη και τη βοήθειά σας, να μας πουν την άποψή τους επάνω στο παραπάνω ζήτημα και να συνεργαστούν με άλλους νέους στην Ευρώπη για να δημιουργήσουν μαζί ένα διαδικτυακό λεύκωμα για τα δικαιώματα των νέων στο Διαδίκτυο:

- Ποια θεωρούν ότι είναι τα ψηφιακά δικαιώματα που πρέπει να απολαμβάνουν;
- Ποιες υποχρεώσεις συνδέονται με αυτά τα δικαιώματα;
- Ποια 5 δικαιώματα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ιδιαίτερα σημαντικά για αυτούς και θα πρέπει να είναι τα περισσότερο προστατευμένα στη σημερινή εποχή;
- Με ποιους τρόπους πιστεύουν ότι μπορεί να διασφαλιστεί το δικαίωμα προστασίας τους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα το δικαίωμά τους στη συμμετοχή;
- Ποιες λύσεις ασφάλειας και ποια εναλλακτικά μέτρα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων των νέων προτείνουν να υλοποιηθούν, αντί να αυξηθεί η ηλικία ελεύθερης πρόσβασης στις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών στα 16 έτη;

Για να βοηθήσουμε τους εφήβους στην ανάπτυξη των απόψεών τους, η Ευρωπαϊκή ομάδα μας * δημιούργησε ένα ειδικό εγχειρίδιο με διασκεδαστικές δραστηριότητες που εμβαθύνουν στα ψηφιακά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, στις προκλήσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες, καθώς και στα ζητήματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας που τίθενται δίπλα στις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει η κοινωνία των πληροφοριών. Οι περισσότερες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες απαιτούν περίπου 30-40 λεπτά για να ολοκληρωθούν, προτρέποντας στην παρουσίαση των απόψεων των εφήβων μέσω της δημιουργίας αφισών, βίντεο, κόμικ, μιμιδίων, νοητικών χαρτών κ.λπ. Αν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε το εγχειρίδιο (επισυναπτόμενο σε αυτό το email), μπορείτε να επιλέξετε εσείς τις δραστηριότητες που θεωρείτε ότι είναι οι πλέον κατάλληλες για τους νέους ανθρώπους με τους οποίους εργάζεστε ή να τους αφήσετε να επιλέξουν οι ίδιοι τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι καλούνται να δημοσιεύσουν τις απόψεις και τις δημιουργίες τους χρησιμοποιώντας το hashtag #GDPRHaveYourSayGR στο Facebook ή το Instagram έως τις 15 Δεκεμβρίου 2017. Πολύ σημαντικό: για κάθε δημοσίευση που θα αναρτήσουν, να αλλάξουν τις ρυθμίσεις απορρήτου ενεργοποιώντας την επιλογή “Δημόσια”.

Είναι σημαντικό να ακούσουμε την άποψη των εφήβων! Θα βοηθήσει να πεισθούν οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο ότι υπάρχουν καλύτερες λύσεις. Οι πιο δραστήριοι συνεισφέροντες θα κληθούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός χάρτη διαδικτυακών δικαιωμάτων από τα περιεχόμενα των δημοσιεύσεων. Εκπρόσωποι των εφήβων από κάθε χώρα θα κληθούν να παρουσιάσουν το έργο τους σε ειδική κεντρική εκδήλωση, που θα υλοποιηθεί σε Ευρωπαϊκή πόλη στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου τον Φεβρουάριο του 2018, με στόχο να αναδείξουν προς τα Κέντρα Αποφάσεων τα κορυφαία ψηφιακά δικαιώματα που έχουν επισημάνει οι νεαροί Ευρωπαίοι, καθώς ο Κανονισμός θα αρχίζει να ισχύει στη ζωή τους.

Αν επιθυμείτε να στηρίξετε την Ευρωπαϊκή εκστρατεία μας, παρακαλούμε όπως δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στη φόρμα Google Forms που θα βρείτε στη διεύθυνση https://goo.gl/forms/eOG3LRcanzbV0ZQX2

Ελπίζουμε σε μεγάλη συμμετοχή από την Ελλάδα. Ας ακουστεί η φωνή των νέων! Κι ας ενδυναμώσουμε τα παιδιά μας να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους, παραμένοντας παράλληλα ασφαλή στο Διαδίκτυο. Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά για τη σημερινή γενιά αλλά και για τις επόμενες. Υπάρχουν καλύτερες λύσεις από την απαγόρευση!

Εγχειρίδιο Δράσεων για Εφήβους

Με εκτίμηση,

Δρ. Βερόνικα Σαμαρά
Συντονίστρια της Δράσης Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης Saferinternet.gr

==========

* Η εκστρατεία υλοποιείται αυτή τη στιγμή σε 13 χώρες της Ε.Ε.: Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Κροατία, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία

 Posted by at 2:09 pm
Oct 162017
 

    Σας ενημερώνουμε ότι το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα Λέσβου προτίθεται να προχωρήσει στην ίδρυση Εθνικού Θεματικού Δικτύου  «Παγκόσμια Γεωπάρκα στην Ελλάδα». Το δίκτυο θα έχει την  επιστημονική στήριξη  του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου με το οποίο το ΚΠΕ έχει υπογράψει πρωτόκολλο συνεργασίας από το 2006.

Όποια σχολεία θα ήθελαν να συμμετέχουν  στο δίκτυο, παρακαλούνται να στείλουν σχετική αίτηση στους Υπευθύνους Καινοτόμων Δράσεων – Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της αρμόδιας Δ/νσης Εκπ/σης που ανήκουν και  ηλεκτρονικά στο mail@kpe-asomatos.les.sch.gr ή στο φαξ  2252029039, το αργότερο μέχρι τις 25 Οκτωβρίου 2017.

Για να δείτε το σχετικό έγγραφο του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

Για να δείτε το πληροφοριακό υλικό πατήστε εδώ.

Για να κατεβάσετε την αίτηση του ΚΠΕ πατήστε εδώ.

 Posted by at 8:54 am