Oct 182016
 

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

ΣΕΦΑΑ-ΤΕΦΑΑ

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

κοι Διευθυντές,

 Εκ μέρους του Καθηγητή του ΤΕΦΑΑ ΠΘ, Θεοδωράκη Γιάννη, σας αποστέλλω πληροφορίες για τα προγράμματα αγωγής υγείας που είναι διαθέσιμα και ελεύθερα για κάθε ενδιαφερόμενο από το Τμήμα μας.

Τα προγράμματα έχουν δημιουργηθεί για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα υγείας. Πιστεύουμε πως ένα καλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί και επιδρά θετικά στις επιλογές των συμπεριφορών υγείας των μαθητών. Το πρόγραμμα έχει ήδη εφαρμοσθεί σε πολλά σχολεία της χώρας, η δε αξιολόγησή του από τους ίδιους του μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η οποία λαμβάνει χώρα κάθε φορά στο τέλος του προγράμματος, έχει καταδείξει την αποτελεσματικότητά του.

Θα σας παρακαλούσαμε για την ενημέρωση των σχολείων της αρμοδιότητάς σας.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την πολύτιμη βοήθειά σας, και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία.

Πληροφορίες: http://research.pe.uth.gr/health/

 

Με εκτίμηση,

Νάντια Φιλίππου

ΕΔΙΠ Εργαστηρίου Ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής του ΤΕΦΑΑ ΠΘ

τηλ 2431 047024

e-mail: konfilip@pe.uth.gr

 

Πληροφορίες:

Προγράμματα Αγωγής Υγείας: (πατήστε στους τίτλους για μετάβαση στις σελίδες)

1)      «Δεν καπνίζω, γυμνάζομαι»

2)      «Όχι στο αλκοόλ, ναι στα σπορ»

Τα προγράμματα αυτά ετοιμάσθηκαν για μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και μπορούν να υλοποιηθούν από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, αλλά και από οποιονδήποτε άλλο ενδιαφέρεται για την οργάνωση προγραμμάτων ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ.

 Τα προγράμματα λειτουργούν διαδικτυακά, και οι εκπαιδευτικοί μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιούν το υλικό του για την οργάνωσή τους στο σχολείο τους. Το ένα έχει τον τίτλο “Δεν καπνίζω – Γυμνάζομαι”, και το άλλο «Όχι στο αλκοόλ, Ναι στα σπορ». Τα προγράμματα αυτά δεν εστιάζονται μόνο σε διαδικασίες μετάδοσης γνώσεων, αλλά σε πολλαπλές μεθόδους ευαισθητοποίησης, αλληλεπίδρασης και βιωματικής προσέγγισης των θεμάτων υγείας.

 Για κάθε πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους ενημερωτικό υλικό, οδηγίες εφαρμογής, σχετική βιβλιογραφία, και έτοιμο εκπαιδευτικό υλικό για κάθε θεματική ενότητα, με πληροφορίες, παρουσιάσεις σε power point, ασκήσεις, ιδέες για βιωματικές δραστηριότητες, παιγνίδια, κατάλληλες εκπαιδευτικές στρατηγικές και τεχνικές, θέματα για εργασίες πρότζεκτ, σχετικές ιστοσελίδες κλπ. Άμεση διαδικτυακή πρόσβαση στο υλικό έχουν και οι μαθητές.

 Τα προγράμματα οργανώνονται με βάση συγκεκριμένες θεωρίες ευαισθητοποίησης και αλλαγής συμπεριφορών, όπως η θεωρία της κοινωνικής μάθησης, της σχεδιασμένης συμπεριφοράς, της θεωρίας των στόχων, των μοντέλο των σταδίων αλλαγής, κλπ. Στη σχετική ιστοσελίδα οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν τρείς διαφορετικές εκδόσεις για το κάπνισμα ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα, (δημοτικό 5-6 τάξη, γυμνάσιο και λύκειο), και μια έκδοση για το αλκοόλ (γυμνάσιο λύκειο).

 Οι εκπαιδευτικοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους υλικό για την επιστημονική τεκμηρίωση του προγράμματος, σχετικά άρθρα και βιβλιογραφία.

Σχετικά άρθρα της  αποτελεσματικότητας του προγράμματος έχουν ήδη δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: http://research.pe.uth.gr/health/

1)                  «Δεν καπνίζω, γυμνάζομαι»:

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη συνεργασία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας δημιούργησε αυτή την ιστοσελίδα για να διαδώσει ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας που έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση σε ένα βασικό πρόβλημα της εποχής, το κάπνισμα. Το εκπαιδευτικό υλικό “Δεν καπνίζω – Γυμνάζομαι” είναι βασισμένο στην παραδοχή ότι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα πρέπει να εστιάζεται μόνο σε διαδικασίες μετάδοσης γνώσεων, αλλά να βασίζεται σε πολλαπλές μεθόδους ευαισθητοποίησης, αλληλεπίδρασης και βιωματικής προσέγγισης θεμάτων υγείας. Το εκπαιδευτικό υλικό απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που πιστεύουν ότι ένα καλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί και θα πρέπει να επιδράσει στις επιλογές των συμπεριφορών υγείας των μαθητών.

2)                  «Όχι στο αλκοόλ, ναι στα σπορ»:

Το πρόγραμμα αυτό ετοιμάσθηκε κυρίως για μαθητές και μαθήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και μπορεί να υλοποιηθεί από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, αλλά και από οποιονδήποτε άλλο ενδιαφέρεται για την οργάνωση προγραμμάτων ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ εκτός σχολικού περιβάλλοντος.

Επιστημονικός υπεύθυνος

Θεοδωράκης Γιάννης

Καθηγητής ΤΕΦΑΑ

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Nadia Filippou (Νάντια (Κωνσταντίνα) Φιλίππου)

Lab Staff

“Lab of Exercise Psychology & Quality of Life”

Department of Physical Education & Sport Sciences

University of Thessaly

tel. +30 24310 47024

konfilip@pe.uth.gr

 Posted by at 9:33 am

Sorry, the comment form is closed at this time.