Ερωτήσεις που αφορούν Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης

 

1. Από πού αντλούν επιμορφωτές τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης;

Τόσο ο επιμορφωτής, όσο και ο αναπληρωτής επιμορφωτής πρέπει να είναι καταχωρημένοι στο Μητρώο Επιμορφωτών του έργου.

Είναι σημαντικό επίσης να βεβαιώνει ο κάθε επιμορφωτής με τον οποίο υπάρχει συνεργασία, ότι είναι διαθέσιμος τις ημέρες και ώρες που απαιτεί το πρόγραμμα που έχει αναλάβει ( βλ. έντυπο Ε20).

 


2. Ο αναπληρωτής επιμορφωτής επιτρέπεται να είναι την ίδια μέρα και ώρα κύριος ή αναπληρωτής επιμορφωτής σε άλλο πρόγραμμα;

Όχι, γιατί θα πρέπει να είναι διαθέσιμος ώστε να καλύψει τυχούσα αδυναμία παρουσίας του βασικού επιμορφωτή εξαιτίας σοβαρού κωλύματος.

 


3. Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες κατάρτισης των προγραμμάτων από τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης;

α) Κάθε επιμορφωτικό σεμινάριο αποτελείται από 16 τρίωρες επιμορφωτικές συναντήσεις.

β) Σε κάθε τρίωρο αντιστοιχεί μόνο ένας επιμορφωτής (και ο αντίστοιχος αναπληρωματικός του).

γ) Σε κάθε θεματική ενότητα αντιστοιχεί μόνο ένας επιμορφωτής.

 


4. Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες έγκρισης ενός προγράμματος επιμόρφωσης;

Βασικοί κανόνες έγκρισης προγράμματος είναι:

α) Η Πληρότητα των στοιχείων: Σε περίπτωση που για κάποιο πρόγραμμα δεν επισυνάπτονται από το ΚΣΕ τα απαραίτητα έντυπα Ε3α και Ε20 ή οι πληροφορίες που υπάρχουν στα έντυπα αυτά είναι ελλιπείς ή έρχονται σε αντίθεση με στοιχεία που έχουν δηλωθεί σε άλλα έντυπα, το πρόγραμμα δεν εγκρίνεται,

β) Η Εφικτότητα του προγράμματος σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προτεινόμενα προγράμματα: Σε κάθε πρόγραμμα ο επιμορφωτής και ο αναπληρωματικός επιμορφωτής που αναγράφονται στο έντυπο Ε3α πρέπει να είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι για το τρίωρο σεμινάριο που έχουν αναλάβει. Τα προγράμματα στα οποία εμφανίζονται προβλήματα διαθεσιμότητας (επικαλύψεις) επιμορφωτών δεν εγκρίνονται,

γ) Τα προτεινόμενα ωράρια: Τα ωράρια των επιμορφωτικών σεμιναρίων πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών της περιοχής και

δ) Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο της απασχόλησης κάθε επιμορφωτή. Για τους επιμορφωτές που έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου θα πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος και της παραγράφου 2 του άρθρου 41 του Ν. 2638/1999, σύμφωνα με τις οποίες, οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές δεν μπορεί να είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης. Για τους υπόλοιπους επιμορφωτές, δεν μπορούν να αναλαμβάνονται από τον ίδιο επιμορφωτή ώρες διδασκαλίας συνολικά περισσότερες, ανά κύκλο δίμηνης επιμόρφωσης, από αυτές που αντιστοιχούν σε τρία προγράμματα επιμόρφωσης.

 


5. Πώς θα γίνεται η αναπλήρωση των χαμένων ωρών;

Θα πραγματοποιείται μετά τη λήξη του προγράμματος. Απαιτείται η έγγραφη έγκριση της ΕΕ, η οποία παρέχεται ύστερα από σχετική αίτηση του ΚΣΕ, η οποία κοινοποιείται μέσω της ΕΕ στον τεχνικό και επιστημονικό σύμβουλο.

 


6. Ποιος μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντα καταχωρητή δεδομένων στα δημόσια ΚΣΕ;

Πρέπει να είναι κάποιος από τους εκπαιδευτικούς (μόνιμος υπάλληλος και όχι ιδιώτης).

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν μπορεί να βρεθεί εκπαιδευτικός, τότε μπορεί ο Συντονιστής ενός προγράμματος να είναι επίσης και καταχωρητής.

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι καταχωρητής κάποιος επιμορφούμενος στο πρόγραμμα.


7. Κάθε πότε ανανεώνονται τα Μητρώα των ΚΣΕ και των Επιμορφωτών;

Θα ανανεώνεται περιοδικά μέχρι τον Ιούνιο του 2003.

 


8. Αν δύο προπιστοποιημένα ΚΣΕ δηλώνουν τις ίδιες αίθουσες, πιστοποιούνται και τα δύο;

Όχι, πιστοποιείται μόνο το ΚΣΕ στο οποίο ανήκει η συγκεκριμένη αίθουσα.

 


9. Μπορούν διαφορετικά Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης να χρησιμοποιούν από κοινού επιμορφωτές;

Ναι, εφόσον τους χρησιμοποιούν σε διαφορετικά ωράρια και δεν υπερβαίνουν το ανώτατο όριο αποδοχών κατά περίπτωση.

 


10. Το πρόγραμμα σπουδών και το εκπ/κό υλικό επιλέγεται από το ΚΣΕ;

Όχι. Το πρόγραμμα σπουδών είναι συγκεκριμένο και προσανατολισμένο στην επιμόρφωση. Στα ΚΣΕ διατίθεται, μέσω της ΕΕ, το εγκεκριμένο από το ΥπΕΠΘ εκπαιδευτικό υλικό για την πράξη της επιμόρφωσης.

 


11. Επιτρέπεται σε ένα πρόγραμμα να εναλλάσσονται οι διδακτικές ενότητες;

Όχι, όταν ξεκινάει μια ενότητα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η προηγούμενη. Οι ενότητες διδάσκονται με τη σειρά που προβλέπεται στο πρόγραμμα σπουδών.

 


12. Ποιος αναλαμβάνει συντονιστής προγράμματος σε δημόσιο σχολείο;

Μπορεί να είναι ο υπεύθυνος του ΚΣΕ, ο Διευθυντής του σχολείου ή ο υποδιευθυντής ή κάποιο μέλος του συλλόγου εκπαιδευτικών, που θα οριστεί από το σύλλογο. Αυτός αναφέρεται στη σύμβαση με το ΥΠΕΠΘ.

 


13. Ο συντονιστής ενός προγράμματος μπορεί να είναι και επιμορφούμενος;

Ναι, αλλά σε πρόγραμμα που δε συντονίζει και δε συμπίπτει με τις ώρες που απασχολείται ως συντονιστής.


14. Ο συντονιστής ενός προγράμματος μπορεί να είναι και μέλος της Ε.Ε.;

Όχι, θεωρείται ασυμβίβαστο (ελέγχων – ελεγχόμενος).

 


15. Ο συντονιστής ενός προγράμματος μπορεί να είναι και καταχωρητής;

Ναι σε περίπτωση ανάγκης (όταν δεν διατίθεται άλλος εκπαιδευτικός).

 


16. Ο βοηθός επιμορφωτής πρέπει να είναι δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος;

Πρέπει να είναι ιδιώτης, ο οποίος θα υποστηρίζει τεχνικά την επιμόρφωση και θα επιβλέπει τον εξοπλισμό.

 

 

 


17. Πρέπει να παρίσταται ο βοηθός επιμορφωτή στο χώρο διεξαγωγής των σεμιναρίων καθ΄ όλη τη διάρκειά τους;

Ναι, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του έργου της επιμόρφωσης.

 


18. Μπορεί να εναλλάσσονται δύο ή περισσότεροι βοηθοί επιμορφωτή στο ίδιο πρόγραμμα μοιραζόμενοι την αμοιβή;

Ναι, όπου υπάρχει ανάγκη.

 


19. Με ποιους άλλους τρόπους μπορεί να πληρωθεί ο βοηθός επιμορφωτή εκτός του δελτίου παροχής υπηρεσιών;

Εφόσον απαιτείται να είναι ιδιώτης, κατά περίπτωση θα πρέπει να τηρείται η σχετική φορολογική νομοθεσία (ΚΒΣ, αφορολόγητα ποσά).

 


20. Ο ιδιώτης βοηθός επιμορφωτή σε ΚΣΕ Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων μπορεί να είναι φοιτητής;

Ναι.

 


21. Ο ιδιώτης βοηθός επιμορφωτή στα Δημόσια ΚΕΚ-ΙΕΚ μπορεί να είναι εργαζόμενος σε αυτά;

Ναι, αρκεί να μην είναι δημόσιος υπάλληλος.